Ezt edd terhesség alatt hogy segítsd a baba agyfejlődését

A várandósság alatt bevitt vitaminoknak és ásványi anyagoknak kiemelt szerepük van a születendő baba egészsége szempontjából. Ez az időszak is része ugyanis az első 1000 napnak, melynek során megalapozhatjuk gyermekünk későbbi egészségét. Az esszenciális zsírsavak bevitele, köztük az ómega-3 zsírsavak [alfa-linolénsav (ALA), eikozapentaénsav (EPA), és dokozahexaénsav (DHA)] fogyasztása is fontos a terhesség során.  Az alfa-linolénsav hozzájárul a vér normál koleszterinszintjének fenntartásához, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav pedig a szív megfelelő működéséhez. A DHA ezen felül a kisbaba látás- és agyfejlődésében is szerepet vállal.

DHA, omega 3 zsírsav segíti a magzat agyfejlődését terhesség alatt

Hogyan vihetünk ómega-3 zsírsavakat a szervezetünkbe?

Ómega-3 zsírsavakat a halak húsa tartalmaz jelentős arányban, kisebb mennyiségben növényi olajokban, dióban, mogyoróban, illetve hüvelyesekben is előfordulnak. Ha nem eszünk napi szinten halat, érdemes valamilyen módon pótolni – különösképpen a DHA-t a terhesség, illetve a szoptatás alatt -, hiszen az édesanya szervezetének is fontos, valamint a baba is az anyatejből juthat hozzá a szükséges mennyiséghez.

Miért fontos már előre feltölteni a szervezetünket DHA-val?

Mivel a magzat az anya szervezetéből szerez be minden vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet, nagyon lényeges, hogy az anya vitaminraktárai fel legyenek töltve. Ha az anya maga is vitaminhiányos, a baba sem fog megfelelő mennyiségű vitaminhoz jutni, ezért érdemes már a terhesség tervezésekor gondoskodni a vitaminok, valamint a DHA pótlásáról is.

Ahogy már említettük, a DHA hozzájárul látás- és agyfejlődéséhez, de a várandósság utolsó szakaszában az eddiginél is gyorsabban épül az agyba, a májba és az ideghártyába. Nem megfelelő táplálkozás esetén a terhesség végére az anya DHA-raktára olyan szinten csappanhat meg, hogy a terhesség előtti szint megközelítése akár fél évbe is telhet, ezért fontos a pótlás: akár kifejezetten kismamák, vagy szoptató anyukák számára kifejlesztett termékeket is kipróbálhatunk, hogyha úgy érezzük, kizárólag táplálkozásból nehéz bevinnünk elegendő DHA-t.

Ha hasznosnak találtad cikkünket, kérlek lájkold és IDE KATTINTVA támogasd aláírásoddal a programot.

Ha további cikkek érdekelnek a témában ITT minden terhességgel kapcsolatos cikkünket megtalálod.

Konkrét tanácsokra vágysz? Olvasd el az 5 aranyszabályt és kövesd az Első 1000 nap oldalát a Facebookon!

Nézd meg a további cikkeket is

Kérdésed van? Írd meg nekünk!

Rendben

A weboldalunkon sütiket használunk, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk neked. A részletes leíráshoz kattints ide!